Nyheter & artiklar
Är det rätt kunder som konverterar?
Kan du säkert säga att de personer som konverterar bra i kampanjerna även är era lönsammaste kunder?
Gör du de här 9 misstagen? Del 2
Krister Maxe har samlat några av de vanligaste misstagen som företag gör när de marknadsför sig mot sina potentiella kunder. Del 2 av 2.
Så vinner du guld i Echo Awards
Den globala reklamtävlingen Echo Awards belönar världens mest effektiva datadrivna kommunikation. Vår creative director Niklas ger här sina bästa tips om hur du kan vinna guld.
Har du koll på dina kunder inför 2020?
Året närmar sig sitt slut och det är dags att planera för kommande årets utmaningar och möjligheter. Här är två viktiga punkter att checka av.
Superlösningen för retail - "Butiksmodellen"
En av våra kunder inom retail hade stora utmaningar med att samkoordinera marknadsföringen för alla deras butiker, så vi tog fram en process för att hjälpa dem.
Gör du de här 9 misstagen? Del 1
Krister Maxe har samlat några av de vanligaste misstagen som företag gör när de marknadsför sig mot sina potentiella kunder. Del 1 av 2.
Datadrivna kundinsikter ger högre intäkter
Sedan i slutet av förra året har vi på Reaktion tagit hjälp av Christofer Jörgensen, som är konsult inom Data Science & Business Intelligence på B3 Consulting Group. Christofer hjälper oss stärka vårt erbjudande inom tunga datadrivna kundprojekt, särskilt inom CRM, modellering och målgruppsurval. Parallellt med Reaktion så hjälper Christofer även Svenskt Näringsliv med att komma igång och höja sin nivå av Business Intelligence, i programmet Power BI.
Forskningen avslöjar: Så tar du bättre beslut.
Kelly Tainton, grundare till Reflector Group, gav oss på Reaktion en utbildning i psykologin bakom en människas beslutsfattande. Det är en viktig del i insikterna för att ta fram relevant kommunikation och att få målgrupper att agera, och här delar vi med oss av insikterna.
Trendspaning från en av världens största Martech-konferenser
DMEXCO genomfördes i år i Köln, Tyskland och var återigen samlingsplatsen för den digitala marknadsföringsindustrin. Som vanligt var alla stora företag som Google, Adobe, Microsoft, Facebook och SalesForce på plats och visade upp sina senaste och mest innovativa produkter.
Vill du också skänka en dator till Mexiko?
9 stycken 5 år gamla PC-datorer på Reaktions kontor. 1 mexikansk skola utan en enda dator i klassrummen.
Hur du blir kundernas hjälte
Krister Maxe, marknadsföringskonsult och copywriter, delar med sig av 7 strategier för att behålla kunderna och få dem att köpa mer.
Johanna förstärker vårt erbjudande inom CRM
Tack vare en stor efterfrågan på CRM-tjänster har vi rekryterat en ny CRM-expert med lång erfarenhet av marknadsföring, kommunikation och strategi.
Barn och cancer hör inte ihop.
Barnbok. Barnvagn. Barncancer. Det finns ord som passar bra ihop med barn och ord som aldrig någonsin borde skrivas ihop med barn.
Inspirationsfrukost med Anders Hansen
Nu är det återigen dags för vår uppskattade inspirationsfrukost, som går under namnet REAKTION MINDS.
Reaktion med i juryn för Echo Awards
I år representeras Sverige av nio personer i juryn för kommunikationstävlingen Echo Awards - en av världens största tävlingar för direktmarknadsföring.
5 tips från supermarknadschefen
På årets Guldnyckel gav Fernando Machado, global marknadschef på Burger King, sina 5 bästa tips på hur kreativ reklam kan skapa konvertering och riktiga resultat för försäljningen.
Spaningar Framtidens Marknadsavdelning
Vi var på plats när Resumé anordnade Framtidens marknadsavdelning, och här hittar du våra spaningar.
Vi på Reaktion - möt Jessica Peiper
Jessica Peiper, operativ produktionsledare på Reaktion, avslöjar receptet för hur datadriven kommunikation kan göra en skillnad på riktigt.
5 tips som ger dig kontroll över er CRM
Vägen till kundernas lycka går via CRM. Men få begrepp har så omfattande innebörd och kan skapa så många frågetecken i en organisation. Vi har listat tipsen som hjälper dig att få kontroll.
Lojalitet & CRM
Känner du att du ligger efter pga alla nyheter som pumpas ut i CRM-artiklar och på CRM-seminarier? Här kommer ännu en artikel - så du slipper bli stressad.
Internationella kvinnodagen
Ni som aldrig låter er tystas. Som inte nöjer er och är tacksamma, så länge orättvisor råder. Ni högljudda, bråkiga kvinnor som kräver, tar för sig, inte ursäktar er existens.
Datadriven kommunikation är en möjlighet, inte ett problem.
En artikel i Dagens Media 19/10 beskriver ”problemet” med datadriven marknadsföring. Det riktiga problemet är dock att artikeln i sig innehåller en rad felaktigheter, enligt Jan Ringsø.