Analys & målgrupp

Målgruppsurval. 
Att hitta rätt människor att prata med är en förutsättning i all marknadsföring. Vi älskar både data, kommunikation och utmaningar, så varför inte ge oss en? Ge oss en önskebild på en målgrupp att hitta åt dig. .

Målgruppsurval

Målgruppsurval - att träffa rätt

    
Att hitta rätt människor att prata med är en förutsättning i all marknadsföring. Vi hjälper dig att arbeta metodiskt för att veta vem du ska bearbeta, oavsett vilken kanal det gäller.
    
Ju mer du vet om dina potentiella kunder desto bättre kan du få till din tajming och kommunikation som ger ett riktigt bra resultat.

    

Kvalificerade urval och träffsäkra målgrupper

För att lyckas med en kampanj måste du som sagt hitta rätt personer att prata med. Det kan låta självklart, men våra specialister gör målgruppsanalysen till en konstform. De har lång erfarenhet av att få fram data – och att tolka den rätt.
    
Vi har tillgång till en mängd information både till privatpersoner (B2C) och företag (B2B) eftersom vi samarbetar med de största aktörerna av affärs/-och marknadsinformation, såsom:


Boendeform, ekonomi, familjesammansättning, fordonsinnehav, djurinnehav och en del annat. Som livsstilsdata kan vi selektera fram exempelvis intressen, nöjeskonsumtion och utbildning.
    


Fordonsslag, märke, modell, miltal, ägartid, och andra parametrar.
Företagsdata - ca 50 variabler kring företaget samt beslutsfattare, 
e-postadresser, direktnummer till beslutsfattare, bilparksinnehav mm.

    

Ge oss en utmaning

Vill du hitta hundägare som är nyinflyttade till ett visst område, höginkomsttagare som även är bolagsägare eller kanske personer som är intresserade av yoga och som har rest utomlands senaste året? (Nästan) allt är möjligt, och vi älskar utmaningar.
    

Vi hjälper dig att koordinera din marknadsföring

Om ni har många butiker eller filialer runt om i landet vet ni hur tidskrävande det är att förse alla butiker med en marknadsföring som ger besök av potentiella kunder. För att underlätta det jobbet har vi tagit fram något vi kallar för Butiksmodellen. Syftet med modellen är att ge er en effektiv nykundsbearbetning, vilket genererar nya kunder och framförallt – rätt typ av kunder. Det vill säga de som med högst sannolikhet kommer att bli lönsamma kunder.
    
Så här fungerar modellen:
Beskrivning av butiksmodellen
    

Kontakta våra specialister

...så berättar de mer om hur du kan hitta rätt målgrupp.
    

072-050 24 82
    

0730-30 30 90

Adress

Reaktion i Sverige AB
Industrigatan 4c
112 46 Stockholm

Kontakt

08‑407 18 30
info@reaktion.se

Jobba hos oss

Lediga tjänster