Vi har tipsen till dig för att komma igång

Hur du kan jobba med Snapchat för ditt företag. 
Marknadsföra ditt företag via Snapchat? Men vad ska du göra? Det är ju inte alls som andra kanaler - knappt ens jämförbart med andra sociala medier..

Hur du kan jobba med Snapchat för ditt företag

Okej, du känner att du borde marknadsföra ditt företag via Snapchat. Men vad ska du göra? Det är ju inte alls som andra kanaler – knappt ens jämförbart med andra sociala medier.
    
På Snapchat kan du framförallt inte bli viral, inlägg kan inte delas eller skickas vidare. Och framtoningen är oftast både enklare och snabbare än på till exempel Instagram och Facebook. Därför har det utkristalliserat sig tre huvudspår för marknadsföring på Snapchat:
    

1. Bjuda på rabattkoder

Det må låta föga innovativt, men tack vare snabbheten och det höga engagemanget kan du få snurr på en ny nivå. Dessutom med minimalt behov av kampanjplanering.
    

2. Lansera produkter

Tack vare Snapchats informella framtoning kan du låta dina följare hänga med ”behind the scenes” – och till exempel få en snabb tjuvtitt på nya produkter eller se förberedelserna inför en storslagen lansering. På så sätt bygger du både relation och intresse för själva produkten.
    

3. Använda influencers

Genom att samarbeta med influencers – människor med många och hängivna följare – kan du få nya egna följare och/eller uppmärksamhet kring varumärke, produkt eller erbjudande. Det kan handla om att en Snapchatstjärna gör inlägg om ditt företag (sannolikt humoristiskt), lika gärna som att hen under en period tar över företagets konto.
    

mikael.aldestam@reaktion.se

Adress

Reaktion i Sverige AB
Industrigatan 4c
112 46 Stockholm

Kontakt

08‑407 18 30
info@reaktion.se

Jobba med oss

jan.ringso@reaktion.se