Formeln för prisvinnande kommunikation - så gör du.

Echo Awards 2018. 
Finns det en hemlig formel för hur man skapar kommunikation som ger resultat på riktigt? Kanske. Säkert är i alla fall att vi fick check på både insikt, strategi och kreativitet när Reaktion och Renault blev nominerade i Echo Awards 2018..

Echo Awards 2018

Vad är den vinnande formeln för resultatinriktad kommunikation?

    
Finns det en hemlig formel för hur man skapar kommunikation om ger resultat på riktigt? Kanske. Säkert är i alla fall att vi fick check på både insikt, strategi och kreativitet när Reaktion och Renault blev nominerade i Echo Awards 2018.
    
Hundratals bidrag från hela världen tävlar om guld, silver och brons där vi nu har chans att stå på prispallen i både kategorin Automotive och Content. De vinnande finalisterna koras i på DMA i Las Vegas i oktober.
    
Vi står själva bakom ett av de nominerade bidragen, som du kan kika på här:
Case Renault - Vägen till framgång
    
Vill du veta mer om hur man skapar kommunikation som ger resultat på riktigt? Hör av dig till Jan Ringsø, 070-831 31 39.
    
Läs om de nominerade bidragen på Dagens media här: Här är svenskarna som har chans att vinna i Echo Awards
    

3 spaningar från Echo Awards

    
Det spännande juryarbetet i årets Echo Awards har precis gått av stapeln i New York. De cirka 100 jurydeltagarna utsåg nomineringarna till världens bästa bidrag inom Direct. Jan Ringsø, vd och Niklas Synning, cd på Reaktion tog med sig några spaningar och learnings från juryarbetet.
    
1. Ta datainsikterna till nästa nivå. 

Att bara basera sin marknadsföring på traditionell data är gammal skåpmat. De mest framgångsrika bidragen är de som använt sig av mer sofistikerad data – som knyts direkt till kunden eller en social aktivitet.
    
2. Med hjärtat på rätt sida. 

Många kampanjer bygger sin strategi på idéer som gynnar samhället. Allt fler företag tar del i, och gör sin röst hörd, i aktuella samtal världen över. Sociala kanaler som t ex Twitter är fortfarande populära för att skapa buzz samt visa vilka (godhjärtade) värderingar företaget har. Vanliga ämnen är miljö och hållbarhet, HBTQ eller kvinnors rättigheter.
    
3. Produktfördelarna i andra hand. 

Allt fler företag väljer att se bortom sina produktfördelar eller tjänster. Istället försöker man ta sin marknadsföring till nästa nivå genom att måla med bredare känslomässiga penseldrag i kampanjerna och skapa en aktiv dialog med sin valda målgrupp.
    
Läs hela artikeln på Dagens media här: 6 spaningar från Echo Awards inom Direct

Adress

Reaktion i Sverige AB
Industrigatan 4c
112 46 Stockholm

Kontakt

08‑407 18 30
info@reaktion.se

Jobba med oss

jan.ringso@reaktion.se