Många intryck efter #guldnyckeln2017

Edward Snowden - USA bevakar. Gustav Radell - 70-20-10-principen eller har ni en Hippo? Eivind Roald - SAS arbetar som datadrivet företag. Reaktion hade 10 personer på plats.

Guldnyckeln 2017. 
Edward Snowden - USA bevakar. Gustav Radell - 70-20-10-principen eller har ni en Hippo? Eivind Roald - SAS arbetar som datadrivet företag. Reaktion hade 10 personer på plats. .

Guldnyckeln 2017

Vi på Reaktion hade 10 personer på plats på dagen igår och tog in en massa intryck av de föreläsare som var där. Inspirerande att lyssna och även väldigt mycket bra mingel i pauserna. Vi ser redan fram emot nästa år. Här nedan har vi sammanställ några punkter som gjorde starkt intryck på oss.
    

Edward Snowden

Edward Snowden gjorde starkt intryck från sin källare i Moskva där han höll en timmes föreläsning om hur USA bevakar våra liv och våra aktiviteter. Inte visste vi att USA har koll på i stort sett allt vad vi människor gör. Vi kan till och med vara bevakade när mobiltelefonen är avstängd.
    

Gustav Radell

Vågar ni jobba efter 70-20-10-principen? Eller har ni en Hippo bland er? Gustav Radell från Google visade på ett antal utvecklingsprojekt som Google arbetar med i syfte att göra världen bättre och få all världens information tillgänglig.
    
De delar upp sin tid i 70% - 20% - 10%. De första 70% är den tid som man ska lägga på sina vanliga verksamhet, 20% ska man lägga på att utveckla nya idéer kopplat till sin affärsidé. De sista 10% är helt enkelt självförverkligande.
    
Denna kultur tillsammans med begreppet "Avoid Hippo" (som står för Highest Paid Persons Opinion) gör att Googles personal hela tiden skapar nya lösningar som har för avsikt att förbättra världen.
    

Eivind Roald

Eivind Roald höll en inspirerande föreläsning om hur SAS under de senaste åren har skapat ett helt nytt bolag som verkligen vill underlätta vardagen för sina kunder och resenärer.
    
Genom en stor investering har de idag förbättrat sin kundnöjdhet och fått fler av sina kunder att vilja resa med SAS. Detta har de uppnått genom att använda kunddata på ett strukturerat sätt och alltid bemöta kunden med anpassad kommunikation och erbjudanden.
    
SAS arbetar idag som ett datadrivet företag och i sin vision så kommer de framöver att kunna ge oss resenärer en ännu bredare leverans, som ex matleverans och barnpassning.
    

Grattis alla vinnare

Till slut så gratulerar vi såklart alla vinnare av de olika priserna och vill rikta ett extra grattis till Amanda Undin som fick årets branschpersonlighet.
    

070-831 31 39
jan.ringso @ reaktion.se

Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se
Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se