Lasingoo

Top of mind. 
Digital kampanj.

Top of mind

Utmaningen

Lasingoo kan liknas vid ett "prisjakt" för bilservice och är ett initiativ av bilservicebranschen själva. Man skapade en trygg och pålitlig tjänst och samlade alla serviceplatser under ett och samma tak. Tjänsten fungerar genom att bilägaren skriver in sitt registreringsnummer, väljer område och vilken typ av service eller reparation som önskas, sedan görs en sökning och förslag på serviceställen presenteras. Förslagen innehåller betyg och annan viktig information om utvalda serviceställen. Därefter bokar man sin valda service via lasingoo.se
    
Utmaningen med denna typ av tjänster är att kunderna i regel endast är i behov av dessa några gånger om året. Utmaningen för Lasingoo är därför att vara "top of mind" för kunden, oavsett tid. Det krävs alltså att man kommunicerar med kunderna kontinuerligt under året. 
    

Lösningen

Vi behövde ett sätt att naturligt kommunicera under hela året. Så vi byggde en "content-klocka" fylld med de olika behov en bilägare kan ha under året. Allt från sommar- och vinterhjul till spolarvätska och vindrutetorkare. Dessa kompletterades med intressanta tips & trix, artiklar och annat intressant content.
    

Landningssida Lasingoo


För att observationsvärdet av utskicket skulle bli ännu högre öppnade vi även upp för andra typer av företag att synas i utskicket. Exempelvis hade Meknomen en tävling där man kunde vinna en takbox och OKQ8 presenterade sitt nya livsmedelskoncept på stationerna. Ett bra sätt för olika företag att skapa sitt eget content riktat mot bilägare.
    

Resultatet

Arbetsmetodens resultat är över förväntan. Hög öppnings-, klick- och bokningsfrekvens samt ett stort antal deltagare i de aktiviteter och tävlingar som varit med i utskicken. Samtliga varumärken som hittills köpt en exponeringsyta önskar delta i kommande utskick.


Adress

Reaktion i Sverige AB
Industrigatan 4c
112 46 Stockholm

Kontakt

08‑407 18 30
info@reaktion.se

Jobba hos oss

Lediga tjänster