Mitsubishi

Engagerande content skapar intresse. 
Content marketing / Digital kampanj.

Engagerande content skapar intresse

Utmaningar

  • Öka intresset för Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid – och boka provkörningar.
  • Hitta personer som beteendemässigt visar att de befinner sig i målgruppen.


    

Lösning

Vi skrev artiklar som handlade om miljömedvetenhet, hybridbilar och leasing – som vi publicerade på våra egna content-plattformar riktade mot företag. De som valde att läsa artiklarna bearbetade vi sedan riktat, vilket mynnade ut i ett erbjudande om provkörning.
    

Resultat

Under och efter kampanjen fick vi ett högt antal bokade provkörningar – dessutom dubblerades antalet spontana provkörningar. En tydlig lärdom: Konverteringen bland de som hade läst en artikel var signifikant högre jämfört med de som inte läst någon artikel. Det visar att bra och engagerande content betalar sig.


Adress

Reaktion i Sverige AB
Industrigatan 4c
112 46 Stockholm

Kontakt

08‑407 18 30
info@reaktion.se

Jobba hos oss

Lediga tjänster