Citygross

Kreativ trycksak som gav effekt. 
Analys / Grafisk formgivning / Digital kampanj.

Kreativ trycksak som gav effekt

Utmaning

Öka responsen jämfört med tidigare kampanjer.
    
City Gross hade tidigare jobbat med digitala kampanjer och telemarketing. Nu ville de få högre respons och funderade på adresserad direktreklam. Jämfört med digitala kampanjer har adresserad direktreklam en högre kontaktkostnad – dessutom är tajmingen en extra viktig faktor. Vår utmaning var att skapa en DR-enhet som fångade de potentiella kundernas uppmärksamhet i brevlådan.
    

Lösning

Vi började som vanligt med att göra en analys av den befintliga målgruppen. Utifrån resultatet tog vi fram en tvillingmålgrupp. Sedan skapade vi en produktnära DR-enhet som visade innehållet i City Gross matkasse. Mottagarna styrdes, med hjälp av en unik webbkod, in till en landningssida (med ett fint erbjudande på City Gross matkasse). På så sätt kunde vi se hur många av mottagarna som hade tagit till sig budskapet.
    

Resultat

Utskicket gav riktigt bra svarsprocent och genom utvärderingen kunde vi förfina våra bearbetningsmetoder för både analoga och digitala utskick.


Adress

Reaktion i Sverige AB
Industrigatan 4c
112 46 Stockholm

Kontakt

08‑407 18 30
info@reaktion.se

Jobba med oss

jan.ringso@reaktion.se