Hemfrid

Det skrynkliga brevet. 
Idé- & konceptarbete / Grafisk formgivning.

Det skrynkliga brevet

Om Hemfrid

Hemfrid har idag 2000 medarbetare i Sverige med fler än 40 olika nationaliteter. Hemfrid erbjuder allt från storstädning och fönsterputs till flyttstädning, barnpassning och mycket mer.
    

Mål och målgrupp

Vårt mål var att främst testa ADR som kanal och se vilken ROI och attention ett fysiskt utskick skulle få på en väl identifierad målgrupp. För att hitta rätt personer att bearbeta gjordes en tvillinganalys av Hemfrids befintliga kunder, och vi valde sedan ut ett avgränsat geografiskt område för en första test.
    

Insikter

Vi behövde få familjer i Stockholmsområden att välja bort ”Fulstädbolagen” och istället satsa på ett riktigt städbolag som tänker hållbart, tar hand om sina medarbetare samt som du betalar vitt för.
    

Strategi

Att skapa en kommunikation som visar att ett hem med Hemfrid inte bara blir rent – det blir skrynkelfritt och krångelfritt.
    

Kreativitet

Vi skapade en enhet som både stack ut i brevlådan och som tydligt kommunicerade ”skrynkelfritt och krångelfritt” både rent grafiskt och i vårt erbjudande. Vi gav en steamer som premie till nya kunder, eftersom en sådan hjälper till att ta bort skrynklor, och så förstärkte vi budskapet genom att göra halva brevpappret skrynkligt, och andra halvan ren och slät där handsteamern gjort sitt jobb. 

För visst vore livet lite skönare om allt var lite mindre skrynkligt?
    


    

Resultat

Efter den första testen har kampanjen skalats upp till större geografiska områden.
    
Hur skapade vi det skrynkliga brevet? Inga konstigheter, kolla in videon när vår AD visar hur breven . (uppdatera sidan om filmen inte visas)
    


Adress

Reaktion i Sverige AB
Industrigatan 4c
112 46 Stockholm

Kontakt

08‑407 18 30
info@reaktion.se

Jobba hos oss

Lediga tjänster