Digital produktion

En digital kampanj kan betyda väldigt många olika saker idag. Vi fokuserar på konvertering - och visar här ett exempel på hur vi hjälpte en kund att öka säljet.

En digital kampanj som gav effekt. 
En digital kampanj kan betyda väldigt många olika saker idag. Vi fokuserar på konvertering - och visar här ett exempel på hur vi hjälpte en kund att öka säljet..

En digital kampanj som gav effekt

Utmaning

Att hitta bra leads till tidningen Affärsvärlden, som senare skulle kontaktas via telemarketing. Vi behövde därför hitta ett sätt att fånga intresset i rätt målgrupp, så att vi kunde behålla mottagarnas uppmärksamhet under hela kampanjen.
    

Lösning

Vi valde att engagera målgruppen genom en tävling i samarbete med Sjöö Sandström, där målgruppen fick tävla om exklusiva klockor.
    
Kampanjen gick till så här:

  • Cirka 300 000 beslutsfattare inom näringslivet fick ett eDR med inbjudan om att tävla
  • Även Affärsvärldens nyhetsbrevsprenumeranter och Talentums prospektdatabas fick en inbjudan via eDR
  • Vi använde banners i Reaktions nätverk av nischsajter samt på affarsvarlden.se
  • Vi körde även Facebook-annonsering
  • När man hade tävlat kom man till en tacksida, där man fick ett erbjudande om att prova tre nummer av Affärsvärlden för 99 kr.

Resultat

Drygt 6 000 deltog i tävlingen och 580 tecknade en prov-prenumeration på Affärsvärlden. Vi fick även mycket bra feedback från telemarketingbolaget – de gillade att ringa på dessa leads. (En liknande kampanj något år tidigare gav ca 7 000 leads och 900 kunder som provade tre nummer.)

Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se
Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se