Den optimala kundresan är att bli sedd, köpt och älskad

Vi tar med dina prospect på resan mot att bli dina kunder och vårt mål är att de ska bli dina fans.

Kundresan. 
Vi tar med dina prospect på resan mot att bli dina kunder och vårt mål är att de ska bli dina fans. .

Kundresan

Vårt uppdrag är enkelt - Vi tar med dina prospect på resan mot att bli dina kunder och vårt mål är att de ska bli dina fans.
    
Då går kunden i genom några steg:
    
1. Först måste vi uppmärksamma dina prospect på att ni finns. Här handlar det ofta om att varuärkesdriven kommunikation är en viktig faktor för att understödja det som har till huvudsyfte att sälja.
    
2. När du väl finns i huvudet hos din kund så börjar de att samla in information om dig och dina produkter. Då behöver vi tillsammans säkerställa att vi är där och i de kanaler där kunderna söker information kring dig och dina produkter.
    
3. Sedan tas köpbeslutet. Då gäller det att vara på rätt plats i rätt tid. Med de digitala möjligheter vi har idag så har vi stor möjlighet att vara pricksäker både i när, vad och på vilket sätt vi kommunicerar för att uppnå det resultat vi har som målsättning.
    
4. Köpet genomförs - men hur har du säkerställt så att kunden på ett enkelt sätt köpte din produkt? Är din digitala köpprocess optimerad? Triggar du med erbjudanden så att kunden verkligen tar sig till din affär för att handla? Är kommunikationen uppbygd så att kunden förstår vad den ska göra och hur den ska göra? Call to Action är väldigt lätt att säga, men mycket lätt att glömma bort. För oss på Reaktion är CTA en del av vårt DNA.
    
5. Nu har du fått en kund eller en medlem. Då startar arbetet med att se till att personen återkommer gång efter gång. Välkomstprocessen är en avgörande och viktig del för att kunden ska känna sig viktig. I det steget har du många valmöjligheter. Många nöjer sig med ett enkelt e-post. Är du nöjd med det? Eller vill förbättra? Tveka inte på att höra av dig. Kontakta vår digitala strateg.
    
6. Kunden utforskar och värderar alltid i mötet med ditt företag. Det är viktigt att du ständigt arbetar med att förbättra och underhålla din relation med kunden. Om du vill att den ska bli en fan vill säga. Att få en kund att bli en fan är inget som händer av sig själv, det är något man förtjänar och då måste du arbeta långsiktigt och metodiskt. Men glöm inte att hela organisationen behöver förstå och leva på samma sätt.
    
7. Alla de kontaktpunkterna kommer att bidra till beslutet för om kunden vill fatta ett nytt köpbeslut. Här har vi många viktiga faktorer att ta ställning till. När är det dags? Vad vill och kan kunden tänkas köpa? Hur ser kundens situation ut just nu? Vad behöver ditt företag erbjuda för att få kunden att fatta sitt nya köpbeslut? Har du skött relationen med kunden över tid. Allt detta finns det strategier, verktyg och möjligheter att göra.
    
Vill du prata mer kring kundresan samt dina utmaningar och möjligheter så är du välkommen att kontakta oss.
    

Har du funderingar kring kundresan samt dina utmaningar och möjligheter så är det Jan Ringsø du ska prata med.
    
jan.ringso @ reaktion.se
0708-31 31 39
    

Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se
Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se