Formgivning som får målgruppen att agera

Våra erfarna kreatörer ser till att din kampanj sticker ut - och aktiverar mottagaren. Vi har genom hundratals kampanjer utvecklat en metodik för hur man skapar säljdrivande kommunikation.

Design som gav Sanoma nya leads - och goodwill. 
Våra erfarna kreatörer ser till att din kampanj sticker ut - och aktiverar mottagaren. Vi har genom hundratals kampanjer utvecklat en metodik för hur man skapar säljdrivande kommunikation..

Design som gav Sanoma nya leads - och goodwill

Utmaning

Få in leads (för framtida bearbetning) för Sanomas läromedel som riktar sig till SFI.
    

Lösning

Vi skapade en postal enhet, vars baksida var en fin och informativ affisch om Sverige – som lärarna kunde sätta upp i sina klassrum. Från detta DR ledde vi mottagaren till en inspirerande och engagerande kampanjsida med personlig inloggning. Samtidigt arbetade vi med att pusha för kampanjsidan på event, Facebook och banners.

Resultat

Hela 26,6 procent av målgruppen loggade in på landningssidan (= leads). Av de inloggade valde dessutom 87,7 procent att interagera med det "bjussiga" materialet som fanns där. Som grädde på moset var det många som hörde av sig och ville beställa extra affischer!

Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se
Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se