Strategi

Är du i valet och kvalet om du ska köra på en analog eller digital kampanj - eller både och? Grubblar du över tajming, kanalval och målgrupp? Då har du kommit rätt.

City Gross DR- och digital kampanj. 
Är du i valet och kvalet om du ska köra på en analog eller digital kampanj - eller både och? Grubblar du över tajming, kanalval och målgrupp? Då har du kommit rätt. .

City Gross DR- och digital kampanj

Vi hjälper dig att navigera i beslutsdjungeln – så att du landar i det mest effektiva och lönsamma beslutet. För bästa resultat är vi gärna med så tidigt som möjligt i processen.
    

Utmaning

Öka responsen jämfört med tidigare kampanjer.
    
City Gross hade tidigare jobbat med digitala kampanjer och telemarketing. Nu ville de få högre respons och funderade på adresserad direktreklam. Jämfört med digitala kampanjer har adresserad direktreklam en högre kontaktkostnad – dessutom är tajmingen en extra viktig faktor. Vår utmaning var att skapa en DR-enhet som fångade de potentiella kundernas uppmärksamhet i brevlådan.
    

Lösning

Vi började som vanligt med att göra en analys av den befintliga målgruppen. Utifrån resultatet tog vi fram en tvillingmålgrupp. Sedan skapade vi en produktnära DR-enhet som visade innehållet i City Gross matkasse. Mottagarna styrdes, med hjälp av en unik webbkod, in till en landningssida (med ett fint erbjudande på City Gross matkasse). På så sätt kunde vi se hur många av mottagarna som hade tagit till sig budskapet.
    

Resultat

Utskicket gav riktigt bra svarsprocent och genom utvärderingen kunde vi förfina våra bearbetningsmetoder för både analoga och digitala utskick.

Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se
Reaktion • Industrigatan 4c • 112 46 Stockholm • 08‑407 18 30 • info@reaktion.se